субота, 18. октобар 2014.

BAKIN KOLAC (GALETE)

Nekako sam u zadnje vreme zapostavila svoje kulinarske veštine... Obaveze, manjak inspiracije, misli na sasvim desetoj strani, ali kako sam krenula u svet medenih kolačića sa Renatom, vratila mi je želju
da opet "prćkam" po starim, požutelim papirićima maminih i bakinih receptića, da opet imam zamrljane ruke do laktova, i da se opet setim detinjstva, bake, mnoštva poslastica na nedeljnom stolu,
prazničnih kolača, koji se hlade na terasi pokriveni kariranim krpama, dok napolju pada sneg...
Nije mi smetalo ni umućeno jaje sa štaubom (sitnim šećerom,baka), ni griz, kad ga ona skuva u šerpici namenjenoj samo za njega, ni "gumeni" medenjaci zbog kojih bude ljuta, jer je negde "omašila meru"
(naravno nije, uvek su bili gumeni), a ja ih baš takve slatko tamanila :)
A ovaj me kolač podseti na sasvim običan dan, na onaj kolač što može uvek, svaki dan, i bez povoda, i praznika, i terase, i snega... Na one sitne užitke.
Volim kuhinju. Sve one sitnice u njoj, iz kojih izraste nešto slatko, slano, ukusno, mirisno. Volim da vežem keceljicu, slažem stare, retro konzerve i kutije od kolača,
da smišljam šta bih mogla sutra za ručak, za večeru, da prelistavam polupocepane, izbledele mamine i bakine recepte, i u svoju kuhinju unesem miris njihovih kolača, toplih kiflica, ručkova sa "milion" začina...
Da se setim svih saveta..."Bez peršuna i celera nikako ne kuvaj! Pazi koliko jaja i ulja stavljaš u kiselo testo! Nemoj otvarati rernu dok se peče kolač! U griz knedle uvek stavi malo masti na vr' kašike, znaš onako, veličine oraha! 
Kad praviš fil za tortu, obavezno sačekaj da se puding ohladi pre nego što ga spajaš sa umućenim margarinom! U kvasac uvek stavi kašičicu brašna, i kašičicu šećera, nemoj zaboraviti!..." 
Ko bi zaboravio... :)
A Renata me vratila baš u to sretno vreme, u vreme mirisa njihovih kuhinja, porodičnih ručkova, gomile kolača, toplog mleka pred dečje snove ... Vratila me u neku slatku prošlost, baš kad mi je tako nešto i trebalo :)
Sretna sam što smo sasvim slučajno, u nekom retro virtuelnom svetu, naletele jedna na drugu, i poželele da taj naš retro kutak i oblačak podelimo sa vama :)
Uživajte, pravite kolače, mirisne, začinjene ručkove, popijte šolju toplog mleka pred spavanje ... Vratite se u neko mirisno vreme, makar na tren ... ;)
Još jedan recept, a sledeći post posvećujemo ženama, ljubimo vas do tad obe ;) :*









Način pripreme:

Umutiti mikserom jaja i šećer (penasto).
Zatim dodati ostale sastojke, 
ulje, mleko, vanil šećer, prašak za pecivo, i na kraju brašno.
Kalup prethodno dobro zagrejati.
Iz posude vaditi kašikom (supenom), smesu u veličini oraha,
i slagati na uljem podmazan kalup. Peći 7 do 10 minuta.
Ponavljati dok se smesa ne potroši.
Napomena: za  ovaj kolač potreban je kalup za galete, koji po pristupačnoj ceni možete naći
u dobro opremljenim marketima poput Merkatora i Idee (ja imam Clatronic WA3275 kalup, kupljen u Idei, i veoma sam zadovoljna)
Prijatno! 


6 коментара: